Rejestracja | Logowanie »


Zamiast słów: Trochę luzu…

29 kwietnia 2011
Jak zwykle na początku zmiany, trzeba się urządzić - wygrodzić "pokoje", zbudować patia a do nich stoliki. Przy takich planach gruba dykta staje się towarem pierwszej potrzeby.../fot. Dariusz Lewtak

Jak zwykle na początku zmiany, trzeba się urządzić - wygrodzić "pokoje", zbudować tarasy, a do nich stoliki. Przy takich planach gruba dykta staje się towarem pierwszej potrzeby.../fot. Dariusz Lewtak

Czym zajmują się żołnierze “po robocie”? To pytanie wielokrotnie już pojawiało się w komentarzach na tym blogu. Zaczynający się długi weekend – którego w Ghazni czy Warriorze rzecz jasna nie ma – to dobry pretekst, by zaspokoić Waszą ciekawość. Zobaczcie zatem, jak odpoczywa wojsko w Afganistanie.

Oczywiście, wszystko trzeba dobrze zaplanować i rozrysować.../fot. Dariusz Lewtak

Oczywiście, wszystko trzeba dobrze zaplanować i rozrysować.../fot. Dariusz Lewtak

Później można skoczyć do kafejki internetowej. Ciasne boksy, jeden przy drugim, może nie wyglądają zbyt zachęcająco, ale zapewniam - można się przyzwyczaić.../fot. Dariusz Lewtak

Później można skoczyć do kafejki internetowej. Ciasne boksy, jeden przy drugim, może nie wyglądają zbyt zachęcająco, ale zapewniam - można się przyzwyczaić.../fot. Dariusz Lewtak

Wojak też człowiek - w wolnej chwili lubi skoczyć na zakupy.../fot. Dariusz Lewtak

Wojak też człowiek - w wolnej chwili lubi skoczyć na zakupy.../fot. Dariusz Lewtak

Po robocie można też, po prostu, zasiąść przed telewizorem. Tylko chłodnego piwka brak.../fot. Dariusz Lewtak

Po robocie można też, po prostu, zasiąść przed telewizorem. Tylko chłodnego piwka brak.../fot. Dariusz Lewtak

Ale nie zapominajmy, że to wojna i wojsko - czas wolny to również okazja, by zadbać o sprzęt/fot. Dariusz Lewtak

Ale nie zapominajmy, że to wojna i wojsko - czas wolny to również okazja, by zadbać o sprzęt/fot. Dariusz Lewtak





73 komentarze do “Zamiast słów: Trochę luzu…”

  1. Żołnierz też człowiek, też musi mieć wolne :)
    Popisać z rodziną, kupić co nieco, oddać się hobby.
    To, że są na obczyźnie, w dodatku na wojnie nie znaczy że nie mogą dać się porwać swojemu hobby.

    Pozdro dla tych którzy pasjonują się szkicowaniem :) :P


  2. a w TV ślub Kate i Williama ?? czyli zdjęcia świeżutkie bo dzisiejsze :D :) ))


  3. Każdemu się należy chwila wytchnienia ;)


  4. a jakaś opinia eksperta na ten temat ? bo jaka opinia publiczna jest każdy widzi (tam w komentarzach) ale opinia jest bandą debili wykarmioną na wikileaks i dziennikarzach szukających tylko sensacji. kto może znać prawde lepiej od misjonarzy ?


  5. resztka VIII zmiany jeszcze siedzi w Afganie ;)


  6. Ciekawe gdzie po Afganistanie NATO i USA, a za nimi Polacy wyślą swoich żołnierzy :P
    Nie wierze w to że nigdzie.


  7. “Ciekawe gdzie po Afganistanie NATO i USA, a za nimi Polacy wyślą swoich żołnierzy :P
    Nie wierze w to że nigdzie.”

    Służę szybką odpowiedzią. NATO i USA, a za nimi Polacy wyślą swoich żołnierzy tam gdzie można coś zagarnąć – będą to prawdopodobnie dobra naturalne takie jak ropa naftowa, gaz, rzadkie pierwiastki. Oczywiście, zrobią to w imię walki o demokrację… NATO i USA zawsze walczy “dla dobra innych narodów”. I pomaga bezinteresownie, za free, tylko po to żeby pomóc i żeby był pokój na świecie… NATO i USA walczą o pokój. Tak bardzo walczą o pokój że aż się leje krew…


  8. Kiedy ostatni żołnierze VIII zmiany wyjadą z bazy Warrior?


  9. Nie wiem czemu, ale bardziej zaufałbym obrazowi wojskowego wypoczynku z “Jarhead”.


  10. tylko szkoda, że to krew niewinnych osób sie leje ;/
    żołnierzy, dzieci ….


  11. @jodynaa; dlaczego bardziej? tu masz rzeczywistośc (no może jej częśc). Jeśli już to chyba “w filmie było to dobrze pokazane i myślę, że też pokrywa się z rzeczywistością” :P
    Opisane tu zajęcia nie są przecie jedynymi.


  12. na świecie giną miliony niewinnych ludzi, w tym dzieci często zabijane przez własne matki,
    ten świat jest popierdolony i nic na to niestety nie poradzimy


  13. więcej ludzi by żyło gdyby USA nie żerowało na dobrach innych krajów pod pretekstem wielkiej pomocy, a polski rząd chce im chyba zaimponować wysyając na smierć SWOICH ludzi.!


  14. “Jak upływa życie żołnierza na takiej misji? Jaki jest twój przykładowy plan dnia?
    A. Ż.: To wszystko zależy, czasem jest naprawdę ciężko, innym razem jest przeraźliwie nudno. Są patrole, konwoje, służby – jest też i czas wolny. Nie za bardzo mogę opisywać, co i kiedy robimy, ale zasadniczo jest tak, że albo wyciskamy z siebie siódme poty, albo umieramy z nudów.”
    http://www.libertas.pl/misja_sposobem_na_zycie.html


  15. Amerykanie nie sa za bardzo lubiani przez naszych z wzajemnoscia :) oczywiscie sa wyjatki


  16. casium wolna jestes?


  17. ”Człowiek jest wolny jak ptak w klatce: może się poruszać tylko w pewnych granicach.” – Johann Lavater


  18. Huehuehue i know it! …że padnie tego typu odpowiedź ;)
    Aż sam się powstrzymałem wczoraj :P


  19. bardzo żadkie wyjątki, oczywiście jak są jakieś wspulne trenngi że tak to nazwę to jakoś muszą ich znoscić xD


  20. ewentualnie wspulne patrole


  21. @Sveter:
    bo tu wszystko wydaje się zbyt… bo ja wiem?, cukierkowe?, ugładzone? Jest autentyzm, ale nei m szczerości, jeśli wiesz, co mam na myśli.


  22. Jodynaa – masz autentyzm i tu i kilka wpisów niżej – gdzie mowa o tym, że w ramach czasu wolnego chłopcy popili i się pobili. Ten blog ma swoje wady, ale bynajmiej nie jest cukierkowy (chyba że piszesz o stylistyce zdjęć, które po prostu są śliczne; ale czy to wada?)


  23. Domyślam się co masz na myśli, mówię tylko, że bywa tak jak opisane tutaj, tak jak w Jarhead i innych filmach czy serialach tej tematyki. Po prostu pierwszy twój komentarz dawał wrażenie ‘to co tu jest opisane, to takie przycmienie pozostałe rzeczywistości’. Po części może i prawda, ale trzeba by się rozdrabniac w opisywanie wolnego czasu każdego wojaka.

    Btw, czy spotkał się ktoś z fotografią, lub innym wiarygodnym źródłem, które odpowie na pytanie; czy amerykańscy żołnierze przyczepiają jakieś naszywki na prawe ramię inne, niż flaga US i jednostka w której służą lub służyli w czasie konfliktu, w którym brali udział?


  24. #
    # Ona, dnia kwietnia 30, 2011 pisze:

    więcej ludzi by żyło gdyby USA nie żerowało na dobrach innych krajów pod pretekstem wielkiej pomocy, a polski rząd chce im chyba zaimponować wysyając na smierć SWOICH ludzi.!

    pamiętaj że mamy gaz łupkowy więc zaraz będzie walka o demokrację


  25. pamiętajcie że mamy gaz łupkowy więc zaraz będzie walka o demokrację i amerykanie nam pomogą


  26. @24, Jodyna
    Kontygenty… Zmiany… Misje… ile ich było o każdej/każdym można napisać gruby ἐγχειρίδιον, ale nie byłaby to cegła typu “Zasady użycia Wojsk Rakietowych i Artylerii.
    Po powrocie Misjonarze o pewnych sprawach nie rozmawiają – taka zasada.
    Dlaczego mieliby o tym pisać?
    Czas łagodzi rany… wspomnienia zostają te najlepsze.
    Redaktorzy na Misjach bywają… chwilę.
    Przekazy są subiektywne… często ograniczone cenzurą.
    Pan Marcin pracuje w “systemie”, ale i tak stworzył “obraz na podobieństwo nasze” -)
    Cukierki bywają słodkie, bywają kwaśne.
    Blog jak każdy blog rozwija się… ma dekady lepsze i gorsze.
    Blogowicze mają swój niemały wpływ na treść – kształt rzeźbi Marcin i nie sądzę by “wyszedł z formy i zmienił kształt” hyhy.
    pozdrawiam

    ps
    Polskie zasoby EIA szacuje na 187 TCF (5,29 bilionów m3) czyli jakieś 32 razy tyle ile zasoby konwencjonalnego gazu (5,8 TCF). Przy obecnym zużyciu na poziomie 0,58 TCF rocznie polskie zasoby gazu zaspokoją więc zapotrzebowanie na 332 lata.
    Problem polega na tym, że nie opiera się on na żadnych nowych informacjach i pomija ekonomiczną stronę problemu (opłacalność wydobycia).
    Do końca też nie wiadomo, gdzie prawda, gdzie manipulacja.
    Głoszenie, że dekada lub dwie może wiele zmienić… nic nie zmieni za życia wielu Polaków-(
    Poza tym czy pazerność rządzących umożliwi przekształcenie RP w Arabię Saudyjską? w zakresie państwa przyjaznego Obywatelom?
    Żandarm zawsze wie najlepiej -)

    “Gdy denerwują mnie ludzie, to dla uspokojenia często sięgam po książki o zwierzętach.
    Jeśli w ich świecie w ogóle są jacyś politycy, to na pewno nie są aż takimi durniami.
    Nawet wśród gnid.”
    — Janusz Leon Wiśniewski
    Molekuły emocji


  27. c.d.
    Póki co 1 litr gazu z AmericaGass (w lutym 2011 r. przejął Shell’a hyhy…koninktura wyczuta…) = 3,30 zł brutto.
    W 2010 r 1l gazu brutto wynosił 2,05 gr
    Media informowały w grudniu 2010 r, że w I kwartale gaz potanieje o 3% – zdrożał o 50 % sic!
    Obecnie media informują, że koszt ogrzewania domu zdrożeje jedynie o 124 zł z czym się zdecydowanie nie zgadzam!
    Prawda natomiast jest następująca: (przyjmuję dom jednorodzinny średniej wielkości, 150 m2 i o kubaturze np. 450 m3, z Ytongu (ściany 36,5cm), tynki silikatowe, dachówka ceramiczna angobowana, dach ocieplony TopRockiem twardym grubości 20 cm – użytkowany przez 2 + 2 czyli 4 osoby):
    -koszt żuzycia gazu w cenie za litr 3,30 zł na cele użytkowe dla 4 osób to 360 zł/mc
    -koszt ogrzania domu w miesiacu zimowym to 1 600 zł
    Razem koszta w zimie 1 990 zł, w lecie 3 60 zł.
    Oczywiście można wg najnowszych norm dodatkowo ociepić ściany 10 cm gr. styropianem
    a strop wełną mineralna gr. 40 cm. Można też zainstalować rekuperatory hyhy.
    Nie każdego stać na takie koszty, nie każdy chce żyć w termosie
    Kto ma wiedzę – utrzyma dom za dużo mniejsze pieniądze -), ale jajko będzie w momencie gangsterskiej “propozycji nie do odrzycenia” drastycznie podnoszącej podatki “od nieruchomości”!
    Zegar tyka … mina wybuchnie …
    Jest śmierć i podatki, ale podatki są gorsze, bo śmierć przynajmniej nie trafia się człowiekowi co roku.
    — Terry Pratchett


  28. @ccassiumm7: no ja wiem, wiem. Widzę w innych wpisach Pana Marcina szczerość. Ale jakoś ten wpis mnie… no nie wiem, zaskoczył. Brak mi tu tego zadzioru, który jest w poprzednich wpisach.

    @sveter: no fakt, masz rację.

    @emi: ABSOLUTNIE nie jest cukierkowy! Ja go bardzo lubię i ob pewnego czasu jestem regularnym czytelnikiem.


  29. ta fotka , na waszym blogu to co??? nie jest to sylwetka ze wzgórz Golan im słuzycie za marne pieniadze…


  30. to nie świat jest popierdolony tylko ludzie bo to zawsze tak było że ludzie ludziom gotowali los taki a nie inny chciwość chęć zysku pieniądz złoto ropa ”wielkie idee” itd hm sięgnijcie w przeszłość w sumie niedawną nawet czym jest życie ludzkie w porównaniu do chęci zysku wielkich mocarstw nasi walczą tam za marny grosz ale to my chcieliśmy unii i nato jako państwa przynależące wysyłają nasi naszych męzów braci aby walczyli w imię pokoju hm? kto w to wierzy to optymista jak by przyszło co do czego ja tak mówie ale wiecie oco mi chodzi to byśmy zostali sami i by nas rozebrali jak nie raz to było dawniej ………………….;[


  31. Podzielam zdanie z nick_em: mysza112
    Żydostwo amerykanskie walczy nami o ropę , chcą ją ssać za fryko od Afganów i innych państw. Afganistan bronią swoich bogactw – nazywaja ich terrorystami. My też przyspawaliśmy koła pociągu do szyn w walce przeciw komunie. Mają kamikadze do walk jak w Palestynie co żydostwo z nimi robi mozna pooglądać nie komentuję tego.
    Za parę groszy nasi jadą , żona , matka płacze w domu (czy wróci?) . Młody jedzie tam dla zabawy traktuje to jako wycieczkę. Ruscy się wycofali , ile tys. ich zginęłi. Boże oby zdrowi wrócili do swych domów !


  32. “Afganistan bronią swoich bogactw – nazywaja ich terrorystami.”

    Talibowie to nie Afgańczycy, więc skąd stwierdzenie że bronią SWOICH bogactw? Proponuję przestudiować trochę historii.


  33. Zgadzam się w 101% z Nick: maja 1, 2011 pisze:
    Tak mamy gaz łupkowy więc zaraz będzie walka …..nie wygodnych zgładzili 10-2011 zaplanowanym 2 x zamachem kacaby.Raczej amerykanie wiercą,oni zrobia z gazem co zechcą.Ś.P. prezydent inaczej traktował ruskiego bolszewika.Tuskszenko podpisał umowę do 2032 roku,bolszewik boi się że to mu mozemy eksportować gaz,ruchy dostana po dupie.Mamy sporo bogactw w naszej ziemi,zgubne PO zniszczy nas. Nasz Bronio sowiet łapiąc plusy u ruchów jego ziomków zrobi dla nich wszystko ! Mają łapki we krwi po 10 IV – zrobi ruskim wsio co ruchy chcą obawiając się ujawnienia wysyłki 96 osób do ziemi w zamachu.


  34. Trochę luzu i …historii.

    „Statut Kaliski” został nadany Żydom Księstwa Kaliskiego w roku 1264 przez dostojników księstwa, zebranych pod rezydencją Bolesława Pobożnego (1239-1279) księcia kaliskiego. Przywilej ten jest najstarszym pomnikiem prawodawstwa polskiego z tej epoki.
    Jest on znakomitym – powiada Chodyński – pod wieloma względami; składa się z 36 artykułów „tchnących wyrozumiałością i tolerancją o wiele wyższą nad wiek, w którym został Żydom nadany” (Kraushar: Historia Żydów w Polsce).
    Gdy inne narody Żydów prześladowały to Polacy przygarnęli, utulili i przywileje nadali.
    Oto one:

    1. Kiedy jest sprawa przeciwko Żydowi, nie może przeciw niemu świadczyć chrześcijanin sam, lecz razem z innym Żydem.
    2. Kiedy chrześcijanin pozywa na Żyda o zastaw, Żyd zaś utrzymuje, że żadnego nie wziął, wtedy Żyd przysięgą się uwolni.
    3. Kiedy chrześcijanin utrzymuje, że na zastaw od Żyda mniej pieniędzy otrzymał, aniżeli Żyd teraz żąda, Żyd przysięgą dowód złoży.
    4. Kiedy Żyd, nie mając świadków, utrzymuje, że chrześcijanin zastaw wypożyczył, chrześcijanin się odprzysięże.
    5. Prócz rzeczy kościelnych i krwią zabarwionych wolno Żydom wszystko brać w zastaw.
    6. A gdyby zastaw jaki był kradziony, Żyd się odprzysięże, że o kradzieży nie wiedział, a chrześcijanin winien mu kapitał na zastaw ten wypożyczony z procentem zapłacić.
    7. Kiedy zastaw chrześcijanina przez ogień lub kradzież u Żyda zginie, Żyd od nalegającego chrześcijanina jest wolny.
    8. Żydzi w sporach swoich (tj. między sobą) wyłączeni są spod sądów miejskich; zostają pod opieką króla lub wojewody.
    9. Za zranienie Żyda, słuszna kara i koszta kuracji.
    10. Za zabicie Żyda słuszna kara i konfiskata majątku.
    11. Za uderzenie Żyda kara zwyczajna w kraju.
    12. Żydzi ceł większych od mieszczan nie płacą.
    13. Od przewożonych zmarłych nic nie płacą.
    14. Chrześcijanin niszczący cmentarz oprócz kary zwyczajnej majątek traci.
    15. Rzucający kamieniem na szkołę żydowską odda wojewodzie dwa funty pieprzu.
    16. Gdy Żyd u swojego sędziego ulegnie karze, która się wandel nazywa, zapłaci mu funt pieprzu. (Wandel: wina pieniężna).
    17. Gdy Żyd raz i drugi od swego sędziego zapozwany, nie stawi się, zapłaci karę zwyczajną, gdy się trzeci raz nie stawi zapłaci karę stosunkowo wyższą.
    18. Za zranienie Żyda, Żyd płaci karę zwyczajną.
    19. Przysięga na dziesięć przykazań nie powinna być Żydowi naznaczoną, tylko o wartość przechodzącą szacunek 50 grzywien srebra, a w mniejszych rzeczach przed szkołą przysięgać będzie.
    20. Gdyby dowodów nie było, kto zabił Żyda my Żydom damy przeciw podejrzanym prawną opiekę.
    21. Za gwałt na Żydzie wyrządzony, chrześcijanin będzie karany podług prawa ziemskiego.
    22. Sędzia żydowski żadnej sprawy przed sąd nie wytoczy, jeżeli do tego przez skargę strony spowodowany nie będzie.
    23. Gdy chrześcijanin odbierze dany Żydowi zastaw, a procentu nie zapłaci w ciągu miesiąca, przybywa procent od procentu.
    24. U Żyda nikt na kwaterze być nie ma.
    25. Nie wolno jest Żydom wypożyczać pieniądze na dobra nieruchome.
    26. Odwodzenie dziecka żydowskiego, jako kradzież uważane będzie.
    27. Zastaw, gdy rok i dzień u Żyda pozostaje, staje się jego własnością.
    28. W dnie świąt swoich, Żydzi nie mogą być przymuszani do oddawania zastawu.
    29. Zastawy od nich gwałtem biorący ściągnie na siebie karę.
    30. Nie wolno Żydów oskarżać o używanie krwi chrześcijańskiej.
    31. Występki Żydów w ich szkołach sądzone być mają.
    32. W jakiej monecie Żyd pożyczał, w takiej żądać może oddania długu z należnym procentem.
    33. Konie, Żydzi w zastaw tylko we dnie brać mogą.
    34. Mincarzom nie wolno chwytać Żydów pod pretekstem, że fałszują pieniądze.
    35. W gwałcie nocnym sąsiedzi Żydowi pomoc dać winni pod karą 30 szelągów.
    36. Wolno jest Żydom wszystkie towary kupować, chleba i innych żywności dotykać się.

    Przywilej kaliski był później z pewnymi zmianami nadawany przez innych książąt polskich, a w roku 1347 wszedł do zbioru praw Kazimierzowskich.
    Był on kamieniem węgielnym wszystkich innych praw polskich dla Żydów.
    Ze Statutu Kaliskiego widać, że tolerancja polska podstawami sięga bardzo głęboko i leży we krwi Polaków.
    Prawda, że podobne ustawy były wydawane i w innych krajach, ale tylko w Polsce naprawdę były wykonywane.
    „Statut” przybrany obecnie w dostojną i przepiękną szatę iluminowanego rękopisu, co mu się słusznie ze względu na wiek należy, głosi imię Polski poza jej granicami.
    Za piękną iluminacje, przedstawiające dzieje Polski, za wydobycie tego prastarego zabytku należy się p. Szykowi głęboka wdzięczność.
    W Kaliszu ujrzał „Statut” światło dzienne, obecnie w Ratuszu prastarego grodu Kaliszanie oglądać i podziwiać go będą.
    Więc, nie wydziwiać na “żydostwo amerykańskie”….
    Żeby nie ten wstrętny facio na “H” z wąsikiem Judeopolonia rzadziłaby Światem, a nie te tłuste Yankesy -)
    ps
    szanuję Izraelczyków…oglądały oczy moje.


  35. może to dziwnie zabrzmi, ale jak Wy byście się czuli jak by do Polski przyjechali np Amerykanie, pod pretekstem pomocy , i szwędali się po waszych miejscowościach, kraju .?

    Oni poprostu się bronią i chcą się ich pozbyś z kraju. I tyle. Nie chcą ich i nas w swoich domach.!


  36. “może to dziwnie zabrzmi, ale jak Wy byście się czuli jak by do Polski przyjechali np Amerykanie, pod pretekstem pomocy”

    Pod jakim pretekstem pomocy? Władze A-stanu, którymi w 2001 byli de facto ekstremiści islamscy popierający Al-Kaidę dostały od USA ultimatum- albo wydadzą im Osamę Bin Ladena albo USA wezmą go siłą. Afganistan nie chciał wydać Bin Ladena więc USA podjęło drastyczniejsze kroki- wraz w koalicji z siłami brytyjskimi warto zauważyć. To że teraz cele interwencji są inne nie znaczy że zawsze tak było.

    Ludzie piszecie że Talibowie to Afgańczycy broniący swojego kraju, że USA interweniowało w A-stanie pod pretekstem pomocy, piszecie że to tylko USA zrobiło, a zapominacie o udziale innych państw podczas wojny w 2001. Do edukujcie się zanim coś wpisujecie bo pewnych bzdur nie da się czytać, a takimi wpisami mylicie innych którzy na ten temat nic nie wiedzą. Później to przeczytają i będą powtarzać te bajki.


  37. “Oni poprostu się bronią i chcą się ich pozbyś z kraju. I tyle. Nie chcą ich i nas w swoich domach.!”

    W nieswoim kraju i w nieswoich domach chciałbym zauważyć. Proponuję stosować się do jednej zasady- nie znam się w temacie, nie wypowiadam się w temacie. Nie każdy musi znać sytuację i podłoże konfliktu w Afganistanie ale to nie usprawiedliwia od pisania bzdur.


  38. odpowiedz mi tylko na pytanie jak ty byś się czuł gdyby ktoś ci z kałaczem po ulicy biegał.!
    i czasami (na pewno przez przypadek) zabił kogoś z twojej rodziny.!

    i jeśli już to głównie Amerykanie się tam wpierdzielają.


  39. *kałachem


  40. “Ona” ale kto z kałachem? Bo osobami biegającymi tam z kałachami są Talibowie. A jeśli chodziło Ci o obecność sił ISAF to inne zagadnienie. Ja sprostowałem to co Ty napisałaś na temat obecności ISAF w A-stanie oraz na temat Talibów. Nie wypowiadałem się na temat słuszności ich obecności. Po prosty wymieniłem fakty które Ty przekręciłaś. Stąd też teraz moje pytanie: dla czego Ty wypowiadasz się na temat uczuć Afgańczyków skoro nawet nie wiesz na czym opiera się cały ten konflikt?

    A co do tego że rzekomo Talibowie bronią A-stanu przed obcą interwencją (a to że Talibowie również nie są Afgańczykami już wyjaśniliśmy) to proponuję dokładnie przejrzeć chociażby ten blog. Pan Marcin już dodawał tutaj wpis w którym opowiadał jak Talibowie wykorzystują Afgańczyków jako “wskaźniki” tego czy pojazd, np. Rosomak jest odpowiednio blisko ajdika. Wtedy go detonują, przy czym ginie oczywiście Bogu ducha winny Afgańczyk. A o zmuszaniu Afgańczyków do samobójczych ataków słyszałaś? O zabijaniu ich kiedy tylko pomogą lub przyjmą pomoc od ISAF?

    Nie chcę się kłócić czy Cię atakować. Próbuję wyjaśnić, i naprawdę szczerze radzę byś poczytała trochę w tym temacie, bo z tego co widzę ta wojna w Twoich oczach wygląda zupełnie inaczej niż jest naprawdę.

    Pozdrawiam.


  41. ja też nie mam zamiaru się z nikim kłócić, ale wnerwiają mnie osoby które znają wypowiedzi Wikipedii prawie na pamięć, nie rozumieją co druga osoba ma na myśli i rzucają do nich wielką aluzję.

    Wiem że Afgańczyk a Talib to dwie inne osoby, wiem dlaczego Amerykanie siedzą w Afganie. Ale skoro mieli tego przygłupa u ciebie to po jakiego wała trzymają swoich ludzi w Afganie. Teraz jest martwy więc niech zabierają swoich ludzi stamtąd i koniec.

    Tak na marginesie moje poprzednie komentarze to były pytania retoryczne. Wiesz co to znaczy.? :)


  42. “ale wnerwiają mnie osoby które znają wypowiedzi Wikipedii prawie na pamięć”
    O nie, nie. Takich zarzutów proszę wobec mnie nie stosować;) Ostatnim źródłem informacji na którym opierał bym swoją wiedzę jest Wikipedia.

    “Ale skoro mieli tego przygłupa u ciebie to po jakiego wała trzymają swoich ludzi w Afganie.”
    Tak jak już pisałem teraz cele obecności ISAF w A-stanie są już zupełnie inne. Poza tym powoli następuje wycofywanie się, ale to nie jest coś co da się zrobić z dnia na dzień.

    A jeśli już chcesz znać moje zdanie, to uważam że ISAF powinno być w A-stanie jak najdłużej. Dla czego? Bo czytałem Koran. Wiem jakim zagrożeniem jest Islam, a szczególnie jego radykalne odłamy. A Talibowie są radykałami. Tak czy inaczej- nastąpi wycofanie ISAF z A-stanu, i cały wysiłek a co najważniejsze polegli żołnierze pójdą na nic. Bo rząd Afganu sam sobie nie poradzi z tą talibańską nawałnicą.


  43. Koleżanko Ona a ja nie rozumiem ludzi którzy tam nie byli(ba nawet Afgańczyka na oczy nie widzieli) i próbują wmawiać jacy to oni są biedni, a jakie siły ISAF są “bleeeeee” itp. Obecnie głównym zadaniem ISAF jest szkolenie policji afgańskiej po to by w przyszłości sami byli w stanie poradzić sobie z Talibami. a jeszcze bardziej śmieszy mnie gadanie ze to walka “o ropę” gdy w Afganistanie ropy są znikome ilości(są za to duże złoża gazu), ale pokazuje to jak znikome obeznanie w temacie maja tacy ludzie.
    Ten komentarz nie ma na celu Cię obrazić ale uświadomić jak sprawa wygląda :)

    @Cassium nie takiej odpowiedzi się spodziewałem :P


  44. Jeszcze miliard na zbrojenia
    Jeszcze jeden gwóźdź do trumny
    Wszystko dobrze obmyślone
    Homo sapiens jest rozumny.

    Jeszcze dzieci płaczą z głodu
    Im nie trzeba rakiet miodu
    Nie chcą słuchać polityków
    Polityków – pierd…..nych fanatyków.


  45. NiktWażny wybacz jeżeli uraziłam dwoją męską dumę, ale poco mamy się mieszać w Islam .?
    Sporo żołnierzy straciło życie, więc po co tam siedzieć i tracić kolejne z nich.

    @madcrew Spoko nie obrażam się :P
    Ale widziałeś zdjęcia Pana Marcina i np Wojciecha Kluczewskiego.
    I widać że ludzie są pokrzywdzeni przez to wszystko, w szczególności dzieci. Których żal mi najbardziej.


  46. [i]Sporo żołnierzy straciło życie, więc po co tam siedzieć i tracić kolejne z nich.[/i]

    W takim razie dla czego liczyliśmy na pomoc aliantów podczas 2WŚ? Przecież Niemcy nas wybijali, a nie Amerykanów. Po co mieli się mieszać? To samo tyczy się UK. Po co Churchill wypowiedział wojnę Rzeszy skoro Naziści zaatakowali Polskę? I nie chodzi tutaj o mieszanie się w Islam, a o niedopuszczanie by ekstremiści dochodzili do władzy. Tam wojna była i będzie, a za “okupacji” ISAF jest chyba największy spokój i “wolność” ludzka. Kiedy w A-stanie panowali Talibowie, za to że wyszła byś na ulicę z odkrytą twarzą dostała byś od rosłego faceta w twarz, została zaciągnięta za włosy na środek ulicy i ukamienowana/rozstrzelana. Nie chciała byś żeby ktoś przyjechał i zrobił z oprawcami porządek?


  47. kuuurde, chodząca Wikipedia ( nie mam na celu obrazę). Dobra przyznaję po części masz rację, ale taka ich religia, zresztą one są do tego już przyzwyczajone, żadna by ci nie wyszła bez burki (czy jak to się tam zwie) na ulicę. Choć jak pisze Pan Marcin są teraz wyjątki.


  48. Mieszkam w UK. Widzę tutaj dosyć często muzułmanki, spora część z nich, szczególnie te starsze kobiety chodzą w ich tradycyjnych ubraniach zakryte od stóp do głów, ale burek nie noszą. Widać że jak im się pozwoli to jednak zrezygnują z tego- jakby nie patrzyć obciążenia.

    “kuuurde, chodząca Wikipedia ( nie mam na celu obrazę)”

    Potraktuję to jako komplement:) Po prostu interesuję się tym tematem tak więc staram się pogłębaić swoją wiedzę, tym bardziej że po zdobyciu brytyjskiego obywatelstwa chcę wstąpić do British Army.

    Pozdrawiam.


  49. Życzę Powodzenia :)


  50. “Teraz jest martwy więc niech zabierają swoich ludzi stamtąd i koniec.”

    Koleżanko, czegoś nie rozumiesz, cała ta wojna nie jest tylko po to, aby dopaść tego gościa ;) Są znacznie ważniejsze cele pobytu w afganistanie… Druga sprawa, ktoś tu pisał o ropie, ludzie co wy z ta ropą? Widzieliście chociaż jedno zdjęcie, żeby amerykanie przejmowali/budowali jakieś szyby naftowe, ciągneli miliony hektolitrów ropy i transportowali statkami do Ameryki Północnej? Przecież to jest bzdura, którą ktoś gdzieś usłyszał od gościa, który ma w głowie milion teorii spiskowych, i teraz chodzi i powtarza.


  51. sory bardzo ale ja nawet nie miałam zamiaru pisać o ropie bo szczerze to nie wiem nawet jakie zasoby Polska ma więc … xD


  52. DeXu z tą ropą to teraz taka “moda”. Raz ktoś zarzucił tekstem że amerykanie dla ropy do Iraku się pchają, więc ci co bardziej nieobeznani w temacie powtarzają to w kółko. Już nawet o Libii to było mówione, co wywołało u mnie szczery śmiech. Bo nie od dziś wiadomo że na ropie z Libii korzysta głównie Unia Europejska. No ale dla szarego obywatela amerykanie to ci źli co tylko dla ropy wojny wywołują. Szkoda tylko że nikt nie pamięta że w Iraku wojnę prowadziła KOALICJA, a w Afganistanie prowadzi NATO, tak więc gdzie tu sami jankesi?

    No ale tak to już jest z dezinformacją.

    “Ona” a dziękuję, z pewnością się przyda:D


  53. Ona, skąd wiesz, że afgańskie kobiety są przyzwyczajone do noszenia burek i narzuconego im przez talibów stylu życia, czy raczej wegetacji? Skąd wiesz, że one to akceptują? Rozmawiałaś z którąś z nich? A może polecisz jakąś ciekawą pozycję książkową w tym temacie, bo chyba czuję niedosyt wiedzy… Nie wydaje mi się, żeby afgańskie kobiety były przyzwyczajone… Pierwszy raz burki nakazał nosić kobietom w haremie jakiś afgański władca, żeby nie kusiły innych mężczyzn, zdaje się na początku XX wieku. Później na skutek konserwatywnej interpretacji Koranu burki nakazali nosić kobietom Talibowie po przejęciu władzy w Afganistanie. Świetnie ujął to NiktWazny, a ja dodam – rządy ekstremistów=zniewolenie.


  54. kwestia nie doinformowania i tyle… Wracając do posta Zaje*iste zdjęcia.!


  55. przepraszam ale czy ja mówię, że one to akceptują, nic takiego nie pisałam. Napewno tego nie akceptują bo jaka kobieta chciała by być jak niewolnica.
    Ale że napisałam że są do tego przyzwyczajone. A nie są.? Może nie tyle co są przyzwyczajone a boją się po prostu wyjść na ulicę bez zasłoniętej twarzy.


  56. Dzieci -) ropę naftową, burki, potrząsanie biustem (@13 Nord), demokrację afgańska, radykalny islam, o co walczymy – włącznie z “granatami Asya” (@196) – przerabiliśmy na Blogu nie raz, nie dwa…
    W ramach korepetycji polecam “Georadar poza zasięgiem” i nie tylko post … casium @173
    http://zafganistanu.pl/?p=899
    pozdrawiam
    1litr benzyny za 1 złotówkę
    http://odkrywcy.pl/kat,111398,title,Cena-paliwa-1-litr-za-1zl,wid,13100796,wiadomosc.html

    Od teologa Ibn Tajmijji aż do współczesnych myślicieli – Maulany Maududiego, Sajjida Qutba czy Sa’ida Hawwy….cyt.”demokracja jako forma władzy na Zachodzie ostatecznie skompromitowała się…” Maududi twierdził, że “sam islam jest demokratyczny i nie trzeba nic importować z zewnątrz”.

    “Demokracja” – Admirał Jose Merino w Chile określił to kiedyś tak: ( a Nord rozpropagował na Blogu)

    “Powiem panu, jak demokracja tutaj wyglądała. Nieudacznicy wybierają łajdaków, którzy rządzą z korzyścią dla cwaniaków”.
    Amen


  57. CIA wręczyło Osamie ibn Ladenowi … wypowiedzenie.
    Osama zrobił swoje, Osama może odejść… terroryzm pozostał… z terroryzmu da się wyżyć…,
    ale naród Yankesów ma dość kryzysu i przewalanek z terroryzmem…
    http://naczelny.nowyekran.pl/post/12822,osama-zrobil-swoje-osama-moze-odejsc
    http://wiadomosci.onet.pl/waszymzdaniem/62856,dzis_cia_wreczylo_osamie_ibn_ladenowi_wypowiedzenie,drukuj.html
    A Lenin… wiecznie żywy -)


  58. NiktWażny
    Co do British Army in Afghanistan to polecam http://www.youtube.com/show/airforceafghanistan . Całkiem ciekawy program. Oraz http://sky1.sky.com/show/ross-kemp-afghanistan .
    Pozdrawiam


  59. “Gosia(Edin)” bardzo dziękuję. Co prawda dwa sezony Ross Kemp’a już widziałem, ale Airforce Afghanistan chętnie obejrzę.


  60. heh a w radiu RMF FM przed chwilą mówili że to Pakistańczycy go zabili przez przypadek xD
    czy to prawda nie wiem :P


  61. Ależ demokracja zachodnia dla radykalnych islamistów, żeby nie wiem jaka była, zawsze będzie systemem innowierców, który trzeba zwalczać wszelkimi środkami. Jakakolwiek odmienność od wyznawanych prawd własnych musi być niszczona w zarodku. Jesteśmy solą w oku tych nietolerancyjnych odmieńców.

    Człowiek nie jest w stanie ze względu na swoją mentalność stworzyć systemu zadowalającego wszystkich. Demokracja jest kompromisem pomiędzy złem i dobrem, a jak wiemy kompromis nie zadowala nikogo. Jest więc kompromis a reszta to utopia.

    @ potępiających obecność ISAF

    A jak się czują matki, ojcowie, córki i synowie osób które zginęły w autobusach w Anglii, w metrze w Hiszpanii i wielu innych miejscach na świecie mający świadomość,że sprawcy zostali wyszkoleni w Afryce i Afganistanie??


  62. Masz rację Khalid, ale do końca nie wykluczysz prowokacji typu “Unternehmen Tannenberg” … nawet u sympatycznych Hiszpanów.
    W końcu każdy pretekst jest istotny, który zapewnia osiągnięciu założonego celu politycznego.
    A porażeni w autobusach i metrze?
    Wielcy Bracia i Siostry zachodu stosują zasadę: “Czasami trzeba jako dobro oceniać mniejsze zło.”

    Vaclav Havel
    Polityka nie jest sztuką tego, co możliwe, lecz tego, co niemożliwe.


  63. ccassiumm, jak zwykle świetna puenta:)


  64. Z innej beczki.
    Ci co pol roku temu tak budowali, wylądowali dzisiaj w pl :)


  65. Ze tak zarzucę tematem do postów. Chciał bym zobaczyć jak wyglądają święta w bazie w Ghazni a albo w bazie Worrior, . Np tegoroczne święto Wielkanocne. A najbardziej to oglądnął bym sobie zdjęcia. Więc Panie Marcinie jak ma pan jakieś zdjęcia ze świąt był bym wdzięczny za dodanie


  66. fajne te “koszyczki” Wielkanocne:)
    plastikowe talerzyki rulezzzzzz!!!!

    Pozdro 4 all:)


  67. Pozdrawiam wszystkich tych co mają odwagę ale nie rozumiem, choć bardzo bym chciała. Tak bardzo mi brakuje ciepła Twojego dotyku i oczu pełnych miłości… a to się juz skończyło, dlaczego? Tak bardzo Cię kocham i nie potrafię wyrzucić 10 lat spędzonych razem, to zbyt trudne. Niech ta zmiana przyniesie Ci to czego ciągle szukasz i może ukoi Twoją rozszarpaną duszę.