Rejestracja | Logowanie »


Forum “zAfganistanu.pl”

21 września 2009

Z Afganistanu » Forum » Obie strony misji, VI Zmiana
Nie jesteś zalogowany.
Pisanie na tym forum wymaga zalogowania.
88460 - zarejestrowani użytkownicy.
Brak nowych postów
Nowe posty!
Odpowiedzi: 246 - Strony: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 - Najnowszy: 27.01.2012 16:05 - pacek28
Autor Wiadomość

afaks

Posty: 6

Ciekawi mnie, ilu zolnierzy ktorzy sa lub byli w Afga czyta ten blog? Moze gdybyscie podpisywali sie w tym temacie to udaloby sie policzyc ile to osob?

Wróć na górę

briareos

Posty: 6

Hmmm… Wydaje mi się, że ludzie którzy obecnie służą na misjach bądź byli/szykują się nie będą tak chętni do ogłaszania się na forach. Aczkolwiek mogę się mylić.

Wróć na górę

Stevie

Posty: 2

Wielu pisze na Niezależnym Forum o Wojsku (nfow.pl) – portalu, na którym po raz pierwszy poruszono sprawę wyposażenia żołnierzy w A. To od nas cała Polska dowiedziała się o tych mankamentach. Tam także m.in. gen. Skrzypczak odpowiadał na pytania.

Wróć na górę

tasman1983

Posty: 5

wielu czyta ten blog

Wróć na górę

Ineska

Posty: 566

Mój narzeczony jest żołnierzem – stacjonuje w Bydgoszczy. Za dwa tygodnie będę żegnała go na lotnisku w Rzeszowie ponieważ jedzie na VI zmianę misji ” pokojowej ” w Afganistanie. Co o tym myślę, co myśli mój żołnierz ?
Po pierwsze i najbardziej istotne … to nie żadna misja pokojowa czy stabilizacyjna … to WOJNA ! To media ubrały te 6 miesięcy walki o życie w ładne słowa ” misji stabilizacyjnej ”.
Korzystam z kilku forum na których wymieniam się informacjami, rozmawiam z osobami które są mi bliskie ze względu na to że przechodzą to co ja. Najczęściej są to żony, narzeczone, dziewczyny, córki i matki czasami też wdowy tych którzy na misji byli, są lub dopiero będą. Łączy nas jedno – setki nieprzespanych nocy. Nocy pełnych strachu … nocy pełne łez – samotnych nocy. Całe 7 miesięcy nieustannego strachu ! 7 miesięcy ” rozrywki zafundowanej ” przez MON …
Lecz czytając co niektóre komentarze czasami nie dowierzam … ludzie nie znający sytuacji, nie będący w temacie wypowiadają się na tematy o których nie mają fioletowego pojęcia. ” Misja ? 6 czasami 7 miesięcy opalania się na dachu bazy … jadą tam dla pieniędzy ! Cholerni dusigrosze, pazerni na pieniądze … ” – takie słowa czytam bardzo często pod artykułami na forach. Niejednego żołnierza który czyta takie posty zalewa krew. Dlaczego ? Bo nikt prócz nikt tak naprawdę nie wie jak tam jest. Bzdura że jadą tam dla pieniędzy – Jadą tam przede wszystkim dlatego żeby utrzymać etat, tu – na miejscu w swojej Polskiej jednostce. Gdyby nie pojechali – nie ” skorzystali ” z powołania od rządy zapewne wylecieli by z pracy przy zakończeniu najbliższego kontraktu.

Odpowiadając na pytanie Twoje ’afaks’ – takie fora czyta mała garstka tych którzy na misji byli, są lub będą. Dlaczego ? Bo przepełnione są stekiem bzdur, opinii ludzi którzy widzą tylko czubek swojego nosa – tych którzy o wojsku, wojnie wiedzą ”wszystko” najlepiej, nie wiedząc nawet co to ajdik i co czuje żołnierz jadący w konwoju.

Wróć na górę

marcin
(Admin)

Posty: 234

Lada moment rotacja. Do domu wraca 6. Brygada, której żołnierze mogą (co sprawia mi ogromną przyjemność) uważać ten blog za własny. Ale chciałbym również, by i żołnierze VI zmiany myśleli w ten sposób o ”zafganistanu.pl”.
Piszcie, komentujcie, podrzucajcie tematy.
Z góry dziękuję,
M.

Wróć na górę

tasman1983

Posty: 5

i wlasnie dlatego czyta sie takie fora aby dowiedziec sie jak nasza praca jest widziana przez spoleczenstwo. ineska nie martw sie , zima idzie. a poza tym jak twoj jest z bydgoszczy ?? logistyk??to jesli tak to nie bedzie za bardzo narazony, no ale……… pozdrawiam ps. ja za 3tyg wracam:)

Wróć na górę

Ineska

Posty: 566

tasman1983 –

taak jednostka transport i logistyka z tym ze mój żołnierz jedzie na etat kierowcy konwoju co trochę mnie martwi. A zresztą czy można stwierdzić otwarcie że na takiej misji w ogóle ktokolwiek jest bezpieczny i jak to napisałeś ” nie będzie za bardzo narażony ” ? Media psują nam wyobrażenie tamtejszej sytuacji. Mówią o misji stabilizacyjnej, o pomocy mieszkańcom, budowaniu studni, remoncie szkół … a jak jest naprawdę ? Ataki, napady na konwoje ostrzeliwane bazy ( podobno bardzo bezpieczne )… czemu o tym nie usłyszymy w mediach ? Dlaczego MON otwarcie nie przyzna że wysyła 2 tysiące młodych ludzi na wojnę bez właściwego przygotowania i bez dostatecznego wyposażenia które mogłyby zmniejszyć ryzyko odniesienia jakichkolwiek obrażeń ?

Pozdrawiam żołnierzy i tych którzy się o nich martwią.

Wróć na górę

żona

Posty: 19

Kierowca…. Ja przynajmniej mam ten komfort na tej zmianie, że mój żołnierz nie wyścibia nosa po za bazę, więc czuję się bezpieczniejsza:)

@ tasman1983–> TO TEŻ TOBIE GRATULUJE, BO WIEM JAK WY ODLICZACIE!! TRZYMAJ SIĘ!!
p.s Mój żołnierz wraca za miesiąc:(

Wróć na górę

Ineska

Posty: 566

tasman1983 -

a w jakiej bazie jesteś ? ; ))

Wróć na górę

tasman1983

Posty: 5

no ja jestem w malej bazie . bardzo malej:) four corners.

Wróć na górę

tasman1983

Posty: 5

jak mi napiszesz czego ma byc kierowca i w jakiej bazie to ci napisze czy bedzie spoko:)

Wróć na górę

Ineska

Posty: 566

tasman1983 –

baza – Ghazni. Podobno kierowca konwoju, ale tego to chyba oni sami jeszcze nie wiedzą do końca jak mówi Tomek ; ))

Wróć na górę

siostra

Posty: 30

Ineska..nie daj sie zwariować kobieto oszczedzaj zdrowie bo bedzie Ci bardzo potrzebne.Wszystko idzie przetrzymać,trzeba tylko mocno wierzyć!!
I jak piszesz przekonałaś sie co do opinii ludzi na temat wyjazdów-niektórzy nie maja zadnego pojęcia na temat wojska ale patrza na zycie przez pryzmat pieniedzy dlatego jest zazdrość ze ONI mają ” CIĘŻKI KAWAŁEK CHLEBA” do zarobienia.
To ICH PRACA.
Nie denerwuj sie!Wszystko przetrzymasz- czego Tobie i innym kobietom z całego serca życzę!!

zona…
Juz niedługo…bedzie dobrze!!
wytrwałosci:)pozdrawiam!

Wróć na górę

żona

Posty: 19

Jak przetrwałam te 5 miesięcy to i te 3 tygodnie dzielnie zniosę :) Byleby spokojnie było i rotacja się nie opóźniała za długo:)
Pozdrawiam:)

Wróć na górę

Ineska

Posty: 566

Pewnie że będzie dobrze ; )) – musi być.

Wróć na górę

tasman1983

Posty: 5

sluchaj mi sie wydaje ze twoj facet bedzie na kompani logistycznej, a nie w zespole bojowym. wiec jak wyjedzie gdzies to moze ze 3 razy na zmiane,bedzie wozil ludzi na warte i takie tam. nie denerwuj sie .

Wróć na górę

Ineska

Posty: 566

Ale on jest właśnie w grupie bojowej ; )

Wróć na górę

Cerber

Posty: 13

Ciekawi mnie jedynie fakt ile osób z tych które się wypowiadały były rzeczywiście w Afganie lub na innych misjach. Wszyscy są mądrzy a najbardziej są Ci którzy byli palcem po mapie zawodowcy. Czasem najbardziej zabawne jest to jak się jedzie przez Polskę i widzi ludzi którzy są ubrani w moracze bawełniane i jeszcze te pagony generalskie lub inne. Buraki zafascynowani wojskiem którzy pewnie nigdy w nim nie byli bo to komuna była albo inny ustrój w którym fala zabijała fale…No i jeszcze mały powrót do naszego a raczej waszego forum które jest założone przez no właśnie reportera który był zaledwie kilka dni w Afganie i pewnie poznał wszystko co tylko mógł a tak naprawdę to nic bo nigdy nie będzie mógł wszystkiego powiedzieć i napisać taka już jest rzeczywistość żołnierza może sobie pomyśleć ale nie zawsze może powiedzieć co tak naprawdę go gryzie…zacznijcie myśleć to może zrozumiecie o co w tym wszystkim chodzi…jak mawiał wielki filozof ,,Tylko martwi widzą koniec wojny… ,, pozdrwiam

Wróć na górę

Cerber

Posty: 13

piękno afganistanu zabija głupota ludzka szkoda…

Wróć na górę

ewa

Posty: 37

Zgadzam się z Tobą,Cerber

Wróć na górę

Ineska

Posty: 566

Sabina kierowca to ryzyko – coś o tym wiem. Ale w porównaniu do częstotliwości wypadków na polskich drogach to raczej porównywalne. Mój żołnierz też jest kierowcą – VI zmiana. PO prostu trzeba mieć oko wyczulone na najmniejsze elementy na drodze … czujność i spostrzegawczość i przede wszystkim diabelna ostrożność !

Wróć na górę

Ineska

Posty: 566

Za kilka dni będzie w Ghazni.

Wróć na górę

ewa

Posty: 37

Sabino,mój chłopak za kilka dni jedzie do Afganistanu i będzie stacjonował w bazie Warrior. On obsługuje cały sprzęt w tych tych samochodach(nie wiem jak się nazywają,ale coś mi sie wydaje,że rosomaki). Bądżmy dobrej myśli…

Wróć na górę

ewa

Posty: 37

Sabina,ja bym zrobiła tak samo

Wróć na górę
[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10